مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه‌گذاری سازمان بنادر از اصلاح “دستورالعمل سرمایه‌گذاری در بنادر” در کارگروه مربوطه خبر داد و اعلام کرد: این اصلاحیه به زودی جهت تصویب و ابلاغ به هیات‌عامل سازمان ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین صادقی‌نژاد مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اصلاحات صورت گرفته در “دستورالعمل سرمایه‌گذاری در بنادر” بر اساس تجربیات قبلی و نواقص موجود مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: این دستورالعمل توسط کارگروه مربوطه در اداره کل مناطق ویژه بندری و سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی اصلاح شده و به منظور تصویب و ابلاغ در اسرع وقت به هیأت‌عامل سازمان ارسال می‌شود.

 وی در خصوص اهم اصلاحات به عمل آمده “دستورالعمل سرمایه‌گذاری در بنادر”، خاطرنشان کرد: شناسنامه اراضی قابل واگذاری شامل (مساحت، موقعیت، کاربری و تسهیلات) تدوین شده است و اکران عمومی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بنادر بر مبنای شناسنامه‌های تدوین شده جهت ایجاد فرصت برابر برای همه متقاضیان سرمایه‌گذاری در بنادر صورت می‌گیرد.

مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل مذکور، امکان انتخاب قطعات مورد نیاز توسط سرمایه گذاران از طریق سایت سازمان بنادر و دریانوردی فرآهم خواهد شد، گفت: رزرو قطعه زمین موردنظر سرمایه‌گذار پس از انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به مدت مشخص، با هدف اعطای فرصت کافی به سرمایه‌گذار جهت انجام مطالعات فنی و اقتصادی انجام می‌شود.

صادقی نژاد عنوان کرد: حمایت از سرمایه گذارانی که عملکرد مطلوبی در طول اجرای پروژه سرمایه گذاری داشته اند؛ از طریق تدوین رویه و شاخص‌هایی برای واگذاری مجدد پروژه‌های خاتمه یافته آن‌ها در دستور کار قرار گرفته که این مورد به تصویب هیئت‌عامل رسیده و به بنادر ابلاغ شده است تا بر اساس آن پروژه‌های سرمایه‌گذاری خاتمه یافته مسیر خود را ادامه دهند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی ادامه داد: احیای پروژه‌های سرمایه‌گذاری راکد و حائز شرایط فسخ از طریق تدوین رویه واگذاری این پروژه‌ها به شرکت‌های سرمایه‌گذار واجد شرایط دیگر موضوعی است که در اصلاحیه “دستورالعمل سرمایه‌گذاری در بنادر” مدنظر قرار گرفته است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *