افزایش 135 درصدی تناژ بارگیری و 42 درصدی تناژ تخلیه این اداره کل در 9 ماهه امسال

مدیرکل راه آهن فارس از افزایش ۱۳۵ درصدی تناژ بارگیری و ۴۲ درصدی تناژ تخلیه این اداره کل در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
غلامحسین ولدی ضمن اعلام این خبر گفت: در ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، میزان بارگیری ۵۶ هزار و ۹۶۲ تن بار توسط ۹۷۰ دستگاه واگن و میزان تخلیه ۴۱ هزار و ۵۱۲ تن بار توسط ۸۷۰ دستگاه واگن بوده است.
ولدی میزان رشد تن کیلومتر مرزی در ۹ ماهه امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۶ درصد اعلام کرد و گفت: میزان تن کیلومتر مرزی در این اداره کل به بیش از ۳۷ میلیون تن کیلومتر رسیده است.
وی با بیان اینکه عمده بارهای جابجا شده در مسیر ریلی فارس گندم و محصولات شرکت پتروشیمی بوده است افزود: طبق بررسی های انجام شده ۱۴ مرکز صنعتی در اطراف خطوط ریلی فارس وجود دارد و با مراکزی مانند خاک نسوز استقلال آباده و انبار نفت شهیدتندگویان که بارهای ریل پسند دارند رایزنی هایی انجام شده است و در تلاش هستیم که بارهای های این مراکز را بروی ریل بیاوریم.
ولدی هم چنین گفت: در زمینه جابجایی مسافر نیز طی ۹ ماهه امسال بیش از ۳۹۵ هزار نفر مسافر به صورت رفت و برگشت به مقاصد تهران(هر روز) و مشهد(یک روز درمیان) و ایستگاههای بین راهی توسط خط ریلی فارس جابجا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد ۱۵ درصدی است.

منبع : پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *