با میزبانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی، جلسه شورای حمل نقل استان بوشهر در سالن جلسات برج کنترل ترافیک دریایی بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این جلسه سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ضمن خوش‌آمد به اعضای شورای حمل‌ونقل استان، به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل، اقدامات صورت گرفته و طرح‌های در دست اجرا در بندر بوشهر و مجتمع بندری نگین پرداخت.

ارجمند زاده گفت: طرح‌های مهمی برای توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر طراحی‌شده است که تکمیل آن‌ها نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های بندری دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص اقدامات صورت گرفته بمنظور توسعه بندر بوشهر بیان کرد: از جمله اقدامات توسعه ایی در این بندر و با توجه به محدودیت‌هایی که در بندر بوشهر بدلیل مجاورت با شهر وجود داشت، در سال ۸۵ محوطه‌ای به مساحت ۱۳ هکتار (هامون) از طریق استحصال در قسمت ورودی کانال داخلی بندر جهت ترمینال کانتینری ایجاد شد.

وی اجرای مجتمع بندری نگین را یکی دیگر از طرح‌های مهم توسعه‌ای در بندر بوشهر دانست و تصریح کرد: طرح توسعه بندر بوشهر به‌عنوان یک بندر نسل سوم در مجتمع بندری نگین خواهد بود که به‌عنوان یک پتانسیل موجود ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در آن پیش‌بینی‌شده است.

ارجمند زاده اشاره کرد: در حال حاضر ظرفیت بندر بوشهر هفت‌میلیون تن می‌باشد که با توسعه ایی که آینده در مجتمع بندری نگین صورت خواهد گرفت هشت میلیون تن ظرفیت مازاد در بندر بوشهر ایجاد می‌شود.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، بابیان اینکه بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کانتینر جایگاه دوم را در بین بنادر کشور دارد، افزود: با افتتاح اسکله و ترمینال کانتیتری مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر به بیش از ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

در ادامه اعضای شورای حمل‌ونقل با حضور در برج کنترل ترافیک دریایی بندر بوشهر از نزدیک از نحوه عملیات بندری دیدن کردند.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *