مدیرکل راه‌آهن یزد با اشاره به امضا تفاهم‌نامه کارخانه‌های تولید کاشی با راه‌آهن گفت: با این اقدام هزینه انتقال مواد اولیه کارخانه‌های کاشی به استان بالغ بر ۵۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن یزد در نشست نماینده میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل راه آهن یزد، وضعیت قطارهای مسافری، ایستگاه ها و امکانات حمل‌و‌نقل ریلی منطقه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

سید مصطفی داودی مدیرکل راه آهن یزد نیز از انعقاد تفاهم‌نامه با کارخانجات کاشی جهت انتقال خاک نسوز آباده به میبد از راه آهن اشاره کرد و گفت: با این اقدام هزینه انتقال مواد اولیه کارخانه‌های کاشی به استان بالغ بر ۵۰ درصد کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری، ۴ میلیون مسافر از راه‌آهن یزد عبور کردند که یک میلیون نفر از آنها مقصدشان یزد بوده است، افزود: در سال گذشته راه آهن یزد، حائز رتبه برتر ایمنی، رتبه برتر بهره وری و رتبه دوم تعالی شده است.

کمال دهقانی در نشست با مدیرکل راه آهن یزد گفت: بهداشت و درمان، حمل‌و‌نقل عمومی و آموزش و پرورش عرصه‌هایی است که دولت باید از آن‌ها حمایت کند و به دنبال ساز و کاری برای تخصیص یارانه به آنها باشد.

وی همچنین به موضوع ایستگاه راه‌آهن گاریزات از توابع شهرستان مهریز پرداخت که در این نشست راهکارهای ارتقاء درجه این ایستگاه مورد بررسی قرار گرفت.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *