رسولی در دیدار هیئتی از مقامات راه‌آهن ترکیه اتصال خط ریلی چشمه ثریا(ایران) به کارس(ترکیه) را از مهم‌ترین اولویت‌های راه‌آهن ایران دانست و گفت: افزایش فعالیت‌های حمل‌ونقل ریلی نیاز دو کشور و از اهمیت بالایی نزد راه‌آهن ایران برخوردار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، هشتم اردیبهشت ماه در نشست دوجانبه با هیئت ترکیه ای در تهران اظهار داشت: افزایش فعالیت‌های حمل‌ونقل ریلی نیاز دو کشور از اهمیت بالایی نزد راه‌آهن ایران برخوردار است.

وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های راه آهن ایران را اتصال خط ریلی چشمه ثریا(ایران) به کارس(ترکیه) دانست و بیان کردک این محور در توسعه حجم مبادلات ریلی میان دو کشور از ارزش بالایی برخوردار است و امیدواریم هر چه زودتر عملیاتی شود. در همین راستا ظرف یک ماه آینده  جلسه‌ای بین راه‌آهن‌های دو کشور برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اهمیت برقراری خط ریلی ایران ترکیه گفت انتظار داریم از ابتدای جولای ۲۰۱۹ این خط فعالیت خود را آغاز کند و جلسه‌ای بین مسئولان راه‌آهن دو کشور در این خصوص برگزار شود.

بر اساس این گزارش طرف ترک علی‌رغم اعلام موافقت کلی اظهار کردک ممکن است برقراری این خط تا جولای ۲۰۱۹  امکان‌پذیر نباشد.

در ادامه رسولی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ۶ جانبه میان کشورهای ایران، ترکیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان خواستار برگزاری جلسه‌ای ظرف دو ماه آینده به منظور هماهنگی برای تردد قطارهای این کشورها و عبور واگن‌های حوزه  CIS به ترکیه از طریق ایران در راستای این توافقنامه شد که مورد توافق طرف ترک نیز قرار گرفت.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *