مسئولان بندر اکتاو در حال بررسی گسترش همکاری‌ها با ایران هستند

دبیرکل فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران با اعلام این خبر که مسئولان بندر اکتاو دوباره به ایران آمده اند، اعلام کرد که جلساتی برای گسترش همکاری‌ها فی‌مابین برگزار شد.

محمد عیقرلودر گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص نتایج جلسه اخیر دو طرف در سال پیش گفت: خوشبختانه نتیجه و بازتاب این جلسه بسیار موثر و عالی بود.

وی گفت: مسئولان بندر اکتاو مجدد وارد ایران شدند و در راستای این موضوع صحبت‌هایی را با سازمان بنادر و دریانوردی داشتند.

عیقرلو با اظهار به این‌که بعد از جلسه بین مدیریت مرکز لجستیک بندر اکتاو، توفان فکری اقتصادی در حوزه شمال راه افتاد، بیان کرد: پس از آن جلسه رفت‌وآمدهای بسیاری انجام شد و بسیاری از سازمان‌ها خود را درگیر این موضوع کردند.

به گزارش تین‌نیوز، روزهای پایانی سال گذشته بود جلسه‌ای بین مدیریت مرکز لجستیک بندر اکتاو با تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی برای آشنایی و معرفی بندر تولید و لجستیک اکتاو در فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک برگزار شد.

در جلسه‌ای که سال گذشته برگزار شد، علی‌اکبر میرادف مدیر مرکز تولید و لجستیک بندر اکتاو  در جمع اهالی بخش خصوصی در خصوص مزایای این بندر بیان کرد: این مرکز بزرگ‌ترین مزیت نگهداری انواع مواد خوراکی و بسته‌بندی را دارد که در حال حاضر به ۴۰ کشور از جمله آذربایجان، گرجستان، قزاقستان و ترکیه صادرات انجام می‌دهد.

وی افزود: چند سال گذشته قراردادی دوجانبه بین قزاقستان و آذربایجان بسته شد که تا این دو کشور بتوانند این مرکز را بسازند. علت انتخاب بندر اکتاو به این دلیل بوده است که تنها بندر قزاقستان است و ما در آنجا می‌توانیم کالاها را انبار و درنهایت از طریق جاده و ریل به کشورهای دیگر توزیع کنیم. این بندر در مرکزیت فدراسیون روسیه است از همین رو بازاری خوبی برای کالاهای ایرانی محسوب می‌شود.

منبع: پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *