صدور مجوز فعالیت شهرک حمل‌ونقل تهران در ۲۶ آذر

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان، مؤسسات و شرکت‌های حمل ونقل کالای برون شهری گفت: با صدور پروانه بهره‌برداری شهرک حمل و نقل تهران برای فاز یک، بخشی از مشکلات شرکت‌های حمل‌ونقل و کامیونداران رفع می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از فارس، حسین احمدی‌زاده افزود: یکی از مشکلات کامیونداران در استان تهران، نبود تسهیلات رفاهی در پایانه‌های بار بود؛ ضمن آنکه جایگاه قبلی شرکت‌های حمل و نقل در شأن و اندازه آنها نبود.

وی با بیان اینکه شهرک حمل و نقل تهران در چند فاز در حال احداث است، بیان کرد: تلاش می‌کنیم پل دسترسی به شهرک تا ۲۴ آذر‌ماه تکمیل و افتتاح شود ضمن آنکه فاز نخست شهرک حمل و نقل هم در هفته حمل و نقل و روز ۲۶ آذر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس‌هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان، مؤسسات و شرکت‌های حمل ونقل کالای برون شهری اظهار داشت:‌ پروانه بهره‌برداری شهرک برای فاز یک و همچنین اولین مجوزهای فعالیت شهرک حمل و نقل تهران روز ۲۶ آذرماه صادر خواهد شد‌.

احمدی‌زاده اظهار کرد: امیدواریم این موضوع در نهایت به نفع شرکت‌های حمل ونقل شده و یکی از مشکلات بزرگ کامیون داران در ارتباط با شرکت‌های حمل و نقل رفع شود.

وی اضافه کرد:  ارتباط و تعامل مناسب رانندگان با مؤسسات و شرکت‌های حمل ونقل، یکی از ضرورت‌های صنعت حمل ونقل‌ محسوب می‌شود که باید مورد توجه باشد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان، موسسات و شرکت‌های حمل ونقل کالای برون شهری ادامه داد: در بخشی که مربوط به رفع مشکلات کامیونداران در حوزه مرتبط با ما بود تلاش بر این شد تا تسهیلاتی برای رانندگان کامیون‌ها فراهم شود که یکی از آنها احداث خوابگاه و امکانات رفاهی برای کامیون‌داران در شهرک حمل و نقل تهران است.‌

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده،‌ در محل دفاتر ‌شهرک حمل و نقل تهران امکانات‌ اسکان و پذیرایی از رانندگان فراهم شده است ضمن اینکه در طرح توسعه شهرک، احداث هتل نیز پیش‌بینی شده است.

احمدی‌زاده درباره شهرک حمل و نقل تهران توضیح داد: این شهرک حمل ونقلی در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در سه فاز طراحی شده است‌ و ظرفیت پذیرش روزانه ۱۰ هزار کامیون را خواهد داشت.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان، مؤسسات و شرکت‌های حمل ونقل کالای برون شهری ادامه داد: در طراحی و مکان‌یابی شهرک حمل و نقل تهران طوری برنامه‌ریزی شده است که دسترسی به آزادراه‌‌ها‌ و محورهای شریانی بدون ایجاد ترافیک انجام شود، امکان دسترسی آسان به شهرک از طریق بزرگراه‌ها و کمربندی‌های موجود در اطراف پایتخت فراهم شده است و کامیون‌هایی که از ‌شمال‌، جنوب، شرق و غرب وارد پایتخت می‌شوند در همه ساعات  ‌شبانه‌روز امکان ورود به شهرک و تخلیه و بارگیری دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرک حمل و نقل تهران ۳۲۰ شرکت حمل ونقل فعال و مؤسسه مرتبط در شهر تهران را در خود جای خواهد داد، افزود:‌ در فاز نخست‌ ۷۹ شرکت و در فازهای دوم و سوم ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا در این شهرک مستقر خواهند شد.

احمدی‌زاده ادامه داد: فازهای دوم و سوم شهرک حمل و نقل هم در حال احداث است و پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد، عملیات تسطیح اراضی فاز سوم این شهرک نیز به پایان رسیده است.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی کارفرمایان، مؤسسات و شرکت‌های حمل ونقل کالای برون شهری با اشاره به انجام زیرساخت‌های آب، برق و خطوط تلفن در شهرک حمل و نقل، اضافه کر‌د: ‌شهرک حمل و نقل تهران نخستین شهرک حمل و نقلی در کشور است که به صورت ترکیبی از الگوی سنتی و مدرن حمل و نقل ایران طراحی شده است.

بنابراین گزارش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران هم که به تازگی بازدیدی از روند تکمیل شهرک حمل و نقل تهران داشته است در این‌باره می‌گوید:‌ ساخت شهرک حمل‌ونقل در تهران فارغ از مزایای صنفی، منافع اجتماعی از جمله خروج کامیون‌ها از ترافیک شهری، حفاظت از محیط زیست و تأمین بهداشت روانی در شهر را به همراه دارد.

‌حیدر نوروزی‌ در مورد علت انتخاب این منطقه جهت احداث شهرک گفت: این منطقه از نظر نقاط دسترسی به همه مبادی ورودی و خروجی متصل و از دو طرف به کمربندی منتهی می‌شود که از طرفی به جاده ساوه و قم و از طرفی به جاده خاوران می‌رسد. 

به گفته وی‌ ‌شرکت شهرک حمل‌ و نقل تهران در سال ۱۳۷۰ به ثبت رسیده و در سال ۱۳۷۴ سند خورد؛ این شهرک که در جوار شهر جدید آفتاب قرار دارد، در فضایی به وسعت ۳۰۰ هکتار در سه فاز طراحی شده است و در فاز نهایی ۳۲۰ شرکت و موسسه حمل‌ و نقل فعال در شهر تهران در این شهرک مستقر خواهند شد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفته است:‌ مرکز مخابرات مختص به این شهرک ۳ هزار خط تلفن در اختیار دارد که قابلیت واگذاری تا ۴۰ خط به هر شرکت‌ را دارد، این خط‌ها به صورت وایرلس (بدون سیم) و با پیش‌شماره تهران هستند، همچنین با توجه به اینکه در کل کشور بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های حمل‌ از سیستم‌های نرم‌افزاری برای ثبت بارنامه‌های خود استفاده می‌کنند پرسرعت‌ترین خط اینترنت به صورت مستقل، برای شهرک فعال شده است. 

به گفته نوروزی‌ ساخت شهرک حمل و نقل ایجاد ارتباط نزدیک بین رانندگان و مدیران شرکت‌های حمل‌ و نقلی و تقویت آن در راستای اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تشکیل شرکت‌های بزرگ مقیاس است. 

 وی می‌گوید:‌ شهرک حمل و نقل تهران دارای دو رمپ اختصاصی برای ورود و خروج کامیون‌ها به شهرک است که غیر از دسترسی آسان به آن، موجب جلوگیری از تصادفات احتمالی کامیون‌ها در آزادراه می‌شود.

به گزارش فارس موضوع  مشکلات عدیده شرکت‌‌های باربری از موضوعاتی است که توسط کاربران این رسانه در سامانه فارس من ثبت شده است.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *