بلاک اضطراری بیاض در محور ریلی سیرجان با تلاش شبانه روزی کارکنان راه‌آهن هرمزگان بازگشایی و سیر قطارهای مسافری و باری از سر گرفته شد.

حسن ماسوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات شبانه روزی اداره کل راه‌آهن هرمزگان به منظور بازگشایی بلاک اضطراری-بیاض در محور سیرجان اظهار داشت: روز گذشته دمای هوای این محور به ۸- درجه رسیده بود که همین عامل باعث وقوع پدیده شکستگی ریل شد.

وی افزود: شکستگی ریل روز گذشته به دلیل کاهش شدید دما و فشار هوا رخ داد که همین عامل باعث خروج ۱۵ واگن باری از خط و از کار افتادن خطوط زوج و فرد شد.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان گفت: با به سرانجام رسیدن سعی و تلاش شبانه‌روزی کارکنان ناحیه هرمزگان برای ترمیم و آماده‌سازی خط، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه ۳۰ دی‌ماه حرکت قطارهای مسافری از سر گرفته شد و امروز تا ساعت ۹ صبح تمامی قطارهای باری نیز روانه مسیر مقصد شدند.

ماسوری با اشاره به جزئیات عملیات انجام شده در شبانه روز گذشته بیان داشت: ابتدا واگن‌ها از یکدیگر و محدوده ریل شکسته از خط جدا شدند، سپس عملیات زیرسازی روی خط انجام شد و سرانجام ریل‌گذاری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: شکستگی خط، اتفاق بسیار خطرناکی است که می‌تواند پیامد‌های ناگواری در پی داشته باشد اما خوشبختانه شب گذشته به موقع اقدامات اولیه انجام شد و لکوموتیوران نیز از هوشیاری بالایی برخوردار بود.  

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان یادآور شد: پرونده‌ای به منظور ثبت تمامی ابعاد حادثه در کمیسیون سوانح ریلی ناحیه هرمزگان تشکیل شده است که پس از تکمیل شده به کمیسیون سوانح ریلی شرکت راه‌آهن ارسال خواهد شد. 

ماسوری در پایان از همراهی و صبر مسافران قطارهای تهران، مشهد و اصفهان طی زمان انجام عملیات بازسازی بخش شکسته شده خط تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، ساعت ۷:۴۵ صبح دیروز ۳۰ دی ماه تعدادی از واگن‌های قطار باری در بلاک اضطراری بیاض واقع درمحور سیرجان از خط خارج شد که این سانحه هیچگونه آسیب جانی یا جراحتی نداشت.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *