نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک توسط رییس جمهور گفت: کشور آذربایجان پذیرفته است برای توسعه ادامه این خط تا آستارای آذربایجان ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی یکی از همراهان نوبخت در سفر آزمایشی با قطار قزوین-رشت بود.

این نماینده مجلس در خصوص این پروژه اظهار داشت: اولین بار بود که قطار تهران به رشت آزمایش شد تا مقدمه‌ای برای افتتاح آن باشد که قرار است با حضور آقای رئیس جمهور صورت بگیرد.

وی ادامه داد: استان گیلان از جمله استان‌های گردشگری است که سالانه حدود ۳۶ میلیون مسافر و گردشگر به آن تردد دارند.

لاهوتی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل کشور جاده ای است و مابقی بین ریل، هوا و دریا تقسیم می‌شود، گفت: بر اساس سند چشم اندار ۱۴۰۴، باید ۲۵ هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور داشته باشیم. در حال حاضر این میزان بین ۱۰ تا ۱۲ هزار کیلومتر است و این عقب‌ماندگی از برنامه باید از طریق فاینانس جبران شود.

این نماینده استان گیلان گفت: با کشور آذربایجان تفاهماتی داشته‌ایم تا ریل از آستارای ایران به آستارای آذربایجان متصل شود. برای این مهم کشور آذربایجان قبول کرده است تا ۵۰۰ میلیون دلار به ایران برای توسعه ریل رشت به آستارا و سپس اتصال به آذربایجان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *