رشد ۵ برابری صادرات به کشورهای آسیای میانه از مسیرهای ریلی

مدیرکل راه آهن خراسان با بیان اینکه بارگیری به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس طی ۱۰ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ برابر شده است، گفت: ظرفیت بارگیری همزمان از ۳۰ دستگاه واگن به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان از رشد ۵ برابری صادرات به کشورهای آسیای میانه از مسیرهای ریلی  گفت: در ده ماهه سال جاری، ۲۳۱ هزار تن محموله صادراتی با سه هزار و ۷۰۰ دستگاه واگن از ایستگاه شهید مطهری بارگیری و به مقاصد کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵ برابری را ثبت کرده است.

وی افزود: ایستگاه شهید مطهری در حوزه صادرات ریلی کشور با سهم ۳۴ درصدی از کل و سهم ۴۳ درصدی از صادرات در مرز ریلی سرخس قرار دارد.

وی با بیان بارگیری همزمان ۱۵۰ دستگاه واگن، ادامه داد: با افزایش زیرساخت ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکوها جهت تسریع در امر بارگیری و احداث ساختمان اداری جهت استقرار بازرگانان و سازمان‌های مرتبط با حمل‌و‌نقل، ظرفیت بارگیری همزمان از ۳۰ دستگاه واگن به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است.

ضیایی مهر تاکید کرد: عمده کالاهای صادراتی از ایستگاه شهید مطهری، سیمان با سهم ۷۴ درصدی بوده و عمده مقاصد آن نیز کشور ازبکستان با سهم ۸۵ درصدی و ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و افغانستان از دیگرکشورهای مقصد صادرات از ایستگاه شهید مطهری است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *