حمل و نقل بین المللی

موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه آسیای مرکزی و خاورمیانه این امکان را فراهم نموده تا این کشور بعنوان پل ارتباطی کشورهای آسیایی و اروپایی از اهمیت ویژه ای برخوردار گردد. اهمیت موضوع یاد شده در کنار گستردگی شبکه ریلی داخلی، اتصال بنادر ایران به این شبکه همچنین وجود مرزهای ریلی با کشورهای همسایه، موجب ایجاد و عبور کریدورهای مستقیم و غیر مستقیم ریلی از سرزمین جمهوری اسلامی ایران گردیده است.

مرزهای ریلی سرخس و اینچه برون، پل ارتباطی ایران با ترکمنستان و کشورهای منطقه CIS، مرز رازی دروازه ورود به ترکیه و کشورهای اروپایی و میرجاوه بعنوان مسیر ارتباطی با پاکستان از جمله مرزهای فعال ریلی ایران بشمار می روند.

کریدور شمال – جنوب نیز از مهمترین کریدورهای عبوری از ایران می باشد که با هدف اتصال اقیانوس هند به روسیه و کشورهای شمال اروپا ایجاد شده و مسیر آن از زمان ورود از طریق بنادر جنوبی ایران تا زمان خروج از طریق بنادر دریای خزر از خاک این سرزمین می گذرد.

شرکت سمندریل با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص نیروهای کارآمد خود، همچنین بهره مندی از امکانات و تجهیزات ریلی، این امکان را فراهم نموده تا علاوه بر ارائه خدمات حمل و نقل داخلی، نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیت ریلی کشور نیز داشته باشد.

برخی از خدمات قابل ارائه توسط سمندریل در حوزه ترانزیت ریلی به شرح ذیل می باشد:

حمل ریلی  محمولات کانتینری در کریدور شرق به غرب  از مبدا  چین به سراسر  ایران

حمل جاده ای  محمولات در کریدور شرق به غرب  از مبدا  چین به سراسر  ایران و پس از آن به ترکیه و اروپا

 حمل ترکیبی انواع محمولات  در کریدور جنوب به شمال و بالعکس   از بنادر هند به داخل روسیه و در مسیر بالعکس

حمل انواع محمولات کانتینری ، فله و خودروهای سواری در مسیر ایران – ترکیه – ایران

حمل انواع محمولات ترانزیتی در مسیر بندرعباس – سرخس/اینچه برون – بندرعباس

حمل انواع محمولات ترانزیتی در مسیر بندرعباس- بندر امیرآباد – بندرعباس

حمل انواع محمولات ترانزیتی در مسیر رازی – سرخس/اینچه برون – رازی