تشکیل کمیته حمل‌ونقل ریلی در ترکیه برای جابه‌حایی یک‌میلیون تن بار ریلی

وزیر حمل‌و‌نقل ترکیه اعلام کرد: کمیته حمل‌ونقل ریلی برای تحقق هدف یک‌میلیون تن بار از طریق ریل و رفع مشکلات حمل‌ونقل ریلی ایجاد شده که ظرف یک ماه آینده در ترکیه تشکیل  خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، وزیر حمل‌ونقل ترکیه در نشست خبری هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک حمل‌ونقل ایران و ترکیه عنوان کرد: ما برای گسترش همکاری و روابط و منافع دو کشور اینجا هستیم؛ این اراده یک‌بار دیگر در اجلاس شورای عالی همکاری دو کشور که با حضور رئیس‌جمهور دو کشور برگزار گردید؛ شکل گرفت و بنده در آنجا فرصت دیدار با آقای اسلامی را پیدا کردم.

وی در ادامه با اظهار به اینکه در همان دیدار روسای جمهور دو کشور دستور  همکاری‌های دوجانبه در تمام حوزه‌ها را دادند، عنوان کرد: ما در چارچوب وظایف خودمان برای همکاری و تقویت منافع مشترک دو کشور امروز اینجا هستیم.

تورهان با بیان اینکه با همکاری دو کشور می‌توانیم  به حجم تجاری ۳۰ میلیارد دلاری برسیم، اظهار کرد: در سایه اراده مشترک، جامع‌ترین نشست در حوزه حمل‌ونقل دو کشور یعنی کمیسیون مشترک حمل‌ونقل دو کشور را برگزار کردیم.

وزیر حمل‌ونقل ترکیه با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای که در این اجلاس به امضا خواهد رسید بسیار بااهمیت است، تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل ریلی در نشستی که برگزار کردیم تصمیمات بسیار مهمی گرفته شد که ما آن‌ها را امروز به امضا خواهیم رساند.

او با تأکید بر اینکه پایدار بودن حمل‌ونقل ریلی اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: کمیته حمل‌ونقل ریلی برای تحقق هدف یک‌میلیون تن بار از طریق ریل و رفع مشکلات حمل‌ونقل ریلی ایجاد که ظرف یک ماه آینده در ترکیه برگزار خواهد شد.

وزیر حمل‌ونقل ترکیه ابراز  کرد: در زمان پیش رو نیز کمیته مشترک حمل‌ونقل جاده‌ای بین دو کشور برگزار خواهد شد.

به گفته او؛ موضوعاتی مانند توافقنامه همکاری حمل‌ونقل ترکیبی و چارچوب مشخصی در حوزه ریلی و سیستم‌های کشف و امداد ماهواره‌ای برای همکاری دو کشور در دستور کار است.

تورهان تأکید کرد: من باور دارم در دوران سختی که منطقه ما در حال عبور از آن است برداشتن هر گام مشترکی در راستای گسترش همکاری‌ها معنادار خواهد بود.

وی به این موضوع اشاره کرد که همکاری‌های اقتصادی با کشور ایران را در کشور ثالث را نیز دنبال می‌کنیم.

منبع: پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *