مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه بیشتر کشورها مشتاق به همکاری ترانزیتی جاده‌ای با ایران هستند گفت: رشد ۱۸ درصدی، واردات و صادرات خود نشانگر این است که حمل‌ونقل که آخرین زنجیره در این زمینه محسوب می شود با پیشرفت چشمگیری در کشور مواجه بوده است.

رضا نفیسی در خصوص وضعیت صادرات از مرزهای زمینی و این‌که چه اقداماتی برای افزایش همکاری‌ها صورت گرفته است اظهار کرد: درزمینه واردات و صادرات نزدیک به هزاران کامیون به سمت ایتالیا و دیگر کشورها فعالیت دارند و این روند نشان‌دهنده این است که کشورهای دیگر نیز مشتاق به همکاری با ایران هستند.

وی در این خصوص ادامه داد: یکی از برنامه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این است  که با کشورهای هم‌جوار همکاری بیشتری را ایجاد کرده و با انعقاد موافقت‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های بیشتر سعی شود تا بسیاری از مشکلات رفع شده و زمینه برای توسعه صادرات و حمل‌ونقل بین‌المللی فراهم شود.

نفیسی با اشاره به اینکه  واردات و صادرات در کشور ما حدود ۱۸ درصد افزایش داشته است تصریح کرد: رشد واردات و صادرات خود نشانگر این است که حمل‌ونقل که آخرین زنجیره درزمینه واردات و صادرات محسوب می‌شود با پیشرفت چشمگیری در کشور مواجه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کاهش هزینه‌های ترانزیت است ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ هزار کامیون در کشور به حمل‌ونقل کالا مشغول هستند تعداد بالای فعالیت این وسایل نشان می‌دهد که کشور ما از حیث مسیرهای عبور و مرور و شرکت‌های حمل نقل از جایگاه خوبی برخور است و به همین خاطر تلاش داریم تا با هماهنگی و همکاری در خصوص ترخیص در مرزها کم‌ترین معطلی را حمل‌ونقل ترانزیتی جاده‌ای تجربه کنند تا عبور کامیون داران به‌راحتی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در رابطه با حمل و نقل کالای ترانزیتی در مناطق آزاد نیز گفت: مناطق آزاد قوانین مختص به خود رادارند و دارای پایانه‌های مرزی تعریف‌شده‌ای هستند و کامیون داران با توجه به مقررات مربوط به این مناطق در آن‌ها عبور و مرور می‌کنند  که خوشبختانه در این خصوص مشکلی وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال تلاش برای یافتن کریدورهای جدید ترانزیتی جاده‌ای به اروپا هستیم اظهار کرد:مسیرهای ازجمله ارمنستان، ترکمنستان، دریای سیاه، بلغارستان و آذربایجان مسیرهای مناسبی هستند که می‌توانند کشورمان را به اروپا وصل کنند و ما امید هستیم که با سرمایه‌گذاری در این کشورها شاهد پیشرفت در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و بین‌المللی کشور باشیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *