برقراری ارتباط ریلی بندر خرمشهر با سایر نقاط کشور

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برقراری ارتباط ریلی بندر خرمشهر با سایر نقاط کشور و حرکت دوباره قطارهای باری و مسافری در مسیر جنوب – شمال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مانا، سعید رسولی افزود: با تلاش شبانه ‌روزی کارکنان راه‌آهن، این مسیر ریلی راهبردی که براثر جاری شدن سیلاب، رانش زمین و آبشستگی زیر خطوط ریلی در چند نقطه از محور جنوب، باعث مسدود شدن این مسیر شده بود بازگشایی شده است.

وی گفت: به دلیل مسدود شدن مسیر جنوب – شمال در استان‌های لرستان و خوزستان تردد همه قطارهای باری و مسافری در این مسیر متوقف شده بود و این امر باعث انباشت واگن‌های باری در این مسیر شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته، مسیر راه آهن خرمشهر به شمال به طور کامل ایمن سازی شده و خطر بروز سیلاب در این مسیر کاهش یافته است.

مسدود شدن خط ریلی خرمشهر، کمک رسانی به مناطق درگیر سیلاب در خوزستان را با مشکلات اساسی روبه رو کرده بود که با بازگشایی این مسیر امیدها برای از سرگیری زندگی عادی در شهرهای آبادان و خرمشهر زنده  شده است.

خرابی این مسیر حتی جریان صادرات کالا به عراق از مسیر شلمچه و ترانزیت کالا را با اختلال مواجه کرده بود.

راه آهن مسیر جنوب از اوایل امسال به علت  سیل، رانش زمین، تخریب پل ها و شستگی بستر خطوط ، چند بار مسدود شده که هر بار در اسرع وقت تعمیر و به شبکه ریلی کشور متصل شد.

در آخرین مورد نیز، این خط به دلیل خسارت ناشی از سیل از مدار خارج شده بود که با تعمیرات صورت گرفته، حرکت قطارها اکنون در جریان است.

سیلاب مهیب و ویرانگر خوزستان که دست کم در ۱۰۰ سال گذشته بی سابقه بود به شریان ارتباطی اصلی و فرعی خوزستان خسارات سنگین وارد کرده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در سفر به خوزستان بر باز نگه داشتن خطوط ارتباطی و ریلی خوزستان تاکید کرده بود.

منبع: پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *