اسلامی

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا اواسط بهار سال ۹۸ و یا در نهایت پایان این فصل ۷۰۰ کیلومتر به ظرفیت بزرگراهی کشور افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امشب (پنجشنبه) در آیین آغاز عملیات قطعه ۱۰ پروژه راه‌آهن بوشهر- شیراز در شهرستان تنگستان با اشاره به این که تا پایان این فصل و یا در نهایت اواسط بهار سال ۹۸ به میزان ۷۰۰ کیلومتر به ظرفیت بزرگراهی کشور افزوده می‌شود، گفت: در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران این ظرفیت بزرگراهی خدمتی بزرگ برای مردم خواهد بود. 

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: اتصالات ریلی در مسیر برون مرزی و ۲ استان کشور در چهلمین سال پیروی انقلاب نیز در زمره پروژه‌های تاثیرگذار برای ترانزیت کالا و حمل و نقل است که امسال به بهره‌برداری می رسند. 

اسلامی ادامه داد: اتصال عسلویه و بوشهر به خط ریلی به عنوان ۲ مرکز برای جابجایی بار و مسافر شهرهای در مسیر، حائز اهمیت است که امید است با استفاده از ظرفیت فاینانس ۴۵۰ کیلومتر شبکه ریلی براساس زمان‌بندی تمامی قطعات به بهره‌برداری برسند و بار روی کریدور ریلی شمال و جنوب کشور قرار گیرد. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز با شروع این پروژه امید مردم استان بوشهر برای تحقق یکی از آرزوهای دیرینه زنده می شود که امید است که با همت مسولان و پیمانکاران روند اجرا پروژه با قدرت ادامه یابد. 

وی افزود: با توجه به اینکه جاده‌ها از آبادی‌ها و شهرها می‌گذرند و ایجاد ترافیک می‌کنند، باید از ظرفیت ریلی با هدف کاهش ازدحام جاده‌ها حداکثر استفاده را برد.

اسلامی گفت: حمل و نقل ریلی از لحاظ اقتصادی نیز می‌تواند صاحبان بار را در هزینه حمل و نقل از قدرت رقابت‌پذیری بیشتری برخوردار کند. 

وی بیان کرد: منابع اقتصادی کشور محدود است ولی با وجود همه این محدودیت‌ها در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اقدام های مهمی در زمینه خدمت رسانی به مردم انجام شده است. 

اسلامی یادآورشد: مسولان شانی جز خدمتگزاری به مردم ندارند و مردم هم استحقاق برخورداری از بهترین‌ها را دارند. 

وی گفت: ما مسئولان باید همواره خودمان را مکلف به ارائه خدمت بی منت بدانیم. 

اسلامی اظهارداشت: نسل جدید باید بتواند در توسعه و شکوفایی اقتصادی و آن هم در شرایطی که در مقابل جنگ اقتصادی به شیوه تروریستی قرار داریم نقش آفرینی کند. 

وزیر راه و شهرسازی افزود: امید است با توسعه فعالیت های اقتصادی و توسعه کیفی بخش اقتصادی شاهد رونق اشتغال، تولید و معیشت مردم باشیم. 

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *