مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر- بندر امام برای اولین بار از بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی با اشاره به ظرفیت بالای زیر ساخت‌های ریلی در بندر خرمشهر اظهار داشت: اولین محموله کانتینری به وسیله قطار باری از مسیر بندر خرمشهر  به بندر امام اعزام شد.

وی گفت: باتوجه به ظرفیت بالای موجود در سیستم ریلی بندر خرمشهر و وجود زیرساخت‌های مناسب این بندر برای گام اول ظرفیت جابه‌جایی حداقل ۴۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت با پنج رام قطار باری را دارد.

اسعدی افزود: برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین سازمان‌های عمل کننده بود که با بر گذاری جلسات و  پیگیری‌های مکرر و همکاری های مناسب سازمان های مرتبط مشکلات به حد اقل رسید و هم اکنون استفاده از ریل برای صاحبان کالا دارای توجیه اقتصادی هست.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به مزیت استفاده از حمل و نقل ترکیبی از جمله استفاده از ریل  تصریح کرد: جابه‌جایی کانتینر به وسیله سیستم حمل‌ونقل ریلی می تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور، کاهش ترافیک و استهلاک مسیر جاده ای و همچنین کاهش سوانح جاده ای و صرفه جویی در مصرف سوخت کند.

اسعدی همچنین ایمنی جابجایی کالا، کاهش ترافیک عملیاتی، حفظ سلامت کالا، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل را از مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی دانست.

وی خاطر نشان کرد: خط راه آهن بندر خرمشهر با ۲/۲ کیلومتر طول و ۷ هکتار محوطه بارانداز ، کانال هدایت سطحی به طول یک کیلومتر،ساختمان اداری ایستگاه راه آهن به مساحت ۲۲۰ مترمربع و مجهز به سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر ،مصالح ساختمانی ، مواد جامد به شبکه ریلی سراسری راه آهن متصل است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *