ساؤوراب کومار

سفیر جمهوری هندوستان در ایران، تاکید کرد: کلیه فعالیت‌ها و سفارش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از سوی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و طرف هندی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سوراب کومار در مورد تعهد ۵۰۰ میلیون دلاری هندوستان برای توسعه چابهار و نیز سرمایه گذاری ۱,۵ میلیارد دلاری جهت ساخت مجموعه ای متشکل از جاده و راه آهن در منطقه چابهار، اظهار کرد: هند از این بندر برای صادرات ۱۱۰ هزار تن گندم به افغانستان استفاده کرده است و وحدود ۴۵ میلیون دلار تجهیزات را در این بندر نصب خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این خط اعتباری ۱۵۰ میلیون دلاری برای بندر چابهار اختصاص داده خواهد شد تا در مجموع به رقم ۵۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده برای توسعه چابهار، دست یابیم.

سفیر جمهوری هند در ایران تاکید کرد: همه فعالیت ها و سفارش ها از طریق سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و نیز طرف هندی در حال انجام و مسائل مرتبط در حال پیگیری است.

کومار با اشاره به اینکه ماه گذشته جلسه مهمی در سطح معاونین وزرای ایران، هند و افغانستان به منظور پیگیری اجرای تعهدات مربوط به چابهار در زمینه ترانزیت و حمل و نقل برگزار شد، گفت: منتظر جلسه ای هستیم که قرار است در ماه دسامبر برای پیگیری مسائل مربوط به چابهار در ایران انجام شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سفیر جمهوری هندوستان در ایران همچنین در مورد مکانسیم های طراحی شده به منظور تبادلات مالی دو کشور در چابهار از طریق روپیه و ریال و نیز برنامه های مدنظر به منظور پیمان پولی دو جانبه و حذف دلار از معاملات بین دو کشور، گفت: دفعه قبلی نیز که تحریم ها علیه ایران انجام شد، ما مکانیسم مالی مبتنی بر روپیه را برای ارتباطات تجاری با ایران داشتیم و اخیرا نیز قرارداد جدیدی را در این زمینه مدنظر قرار داده ایم که بتوانیم از روپیه برای تبادلات تجاری خود استفاده کنیم و امیدوار هستیم ایران به این مکانیسم مالی توجه ویژه ای داشته باشد و بتوان به تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور کمک کرد.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *