مدیرکل راه‌آهن خراسان با تأکید بر اینکه افزایش زیرساخت‌ها ظرفیت بارگیری هم‌زمان راه‌آهن خراسان را با رشد ۵ برابری همراه کرده است گفت:برای نخستین بار، پنج هزار تن ورق فولادی از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بارگیری و توسط خطوط ریلی به مجتمع فولاد توس حمل و در ایستگاه راه‌آهن فریمان تخلیه‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمدهادی ضیایی مهر با اشاره به دلایل رشد صادرات از ایستگاه شهید مطهری به کشورهای آسیای میانه افزود: با افزایش زیرساخت‌ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکوها جهت تسریع در امر بارگیری و احداث ساختمان اداری جهت استقرار بازرگانان و سازمان‌های مرتبط با حمل‌ونقل، ظرفیت بارگیری هم‌زمان، از ۳۰ دستگاه واگن به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش‌یافته است

وی ادامه داد: در هشت‌ماهه سال جاری، ۲۰۰ هزارتن محموله صادراتی از ایستگاه شهید مطهری بارگیری و به کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس صادر شد که تاکنون بی‌سابقه بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج برابر افزایش داشته است.

مدیر کل راه اهن خراسان گفت:۲۰۰ هزار تن محموله صادراتی در هشت‌ماهه سال جاری، از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای میانه صادر و رکورد بارگیری از زمان بهره‌برداری شکسته شد.

به گفته ضیایی مهر، ایجاد بازار جدید سیمان در کشور ازبکستان، تلاش جهت تأمین واگن موردنیاز صادرکنندگان از کشورهای آسیای میانه، افزایش تعامل و جلسات چندجانبه با واحدهای تولیدی و … از دیگر دلایل رشد صادرات در سال جاری است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان تأکید کرد: بیشترین میزان بارگیری ریلی کالاهای صادراتی کشور از ایستگاه شهید مطهری انجام می‌شود، به‌طوری‌که در سال جاری، سهم ۳۷ درصدی از کل صادرات ریلی کشور و سهم ۴۳ درصدی از صادرات مرز سرخس را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان همچنین گفت: برای نخستین بار، پنج هزار تن ورق فولادی از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بارگیری و توسط خطوط ریلی به مجتمع فولاد توس حمل و در ایستگاه راه‌آهن فریمان تخلیه‌شده است.

محمدهادی ضیایی مهر با اعلام این خبر افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات با خریداران و فروشندگان محصول و همچنین تخصیص به‌موقع لکوموتیو، محموله ورق فولادی که تا پیش‌ازاین توسط جاده حمل می‌شد، در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بارگیری و در ایستگاه فریمان واقع در اداره کل راه‌آهن خراسان تخلیه‌شده است.

وی ادامه داد: بخشی از بار جذب‌شده پس از تخلیه در مجتمع فولاد به کشور افغانستان ارسال و بخش دیگر آن در شهرک صنعتی کاویان و سایر واحدهای تولیدی استان، به‌عنوان مواد اولیه به مصرف می‌رسد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، روند بارگیری این محصول به مقصد خراسان تسریع و افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *