مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از افتتاح و بهره برداری شهرک حمل و نقل تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حیدر نوروزی در حاشیه بازدید معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: ساخت شهرک حمل‌ونقل در تهران فارغ از مزایای صنفی، منافع اجتماعی از جمله خروج کامیون‌ها از ترافیک شهری، حفاظت از محیط زیست و تأمین بهداشت روانی در شهر را به همراه دارد، ولی این طرح متاسفانه تاکنون با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است که با همت و تلاش بخش خصوصی و حمایت های دولت در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران افزود: شرکت شهرک حمل‌ و نقل تهران در سال ۱۳۷۰ به ثبت رسیده و در سال ۱۳۷۴ سند خورده است. این شهرک که در جوار شهر جدید آفتاب قرار دارد، در فضایی به وسعت ۳۰۰ هکتار در سه فاز طراحی شده است و در فاز نهایی ۳۲۰ شرکت و موسسه حمل‌ و نقل فعال در شهر تهران در این شهرک مستقر خواهند شد. همچنین یک‌چهارم شهرک را فضای سبز تشکیل می‌دهد و به همین منظور در قسمتی از فضای شهرک، استخر بزرگی جهت آب‌رسانی قطره‌ای دایر شده است، برای استفاده بهینه از فضای شهرک و صرف هزینه کمتر، قسمت‌های غیرهمسطح نیز جهت ایجاد رستوران یا فضای سبز استفاده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران  در مورد علت انتخاب این منطقه جهت احداث شهرک گفت: زیرا از نظر نقاط دسترسی به همه مبادی ورودی و خروجی متصل است و از دو طرف به کمربندی منتهی می‌شود که از طرفی به جاده ساوه و قم و از طرفی به جاده خاوران می‌رسد. دسترسی آسان به این شهرک از طریق بزرگراه‌ها و کمربندی‌های موجود در اطراف تهران، این امکان را به کامیون‌های ورودی به تهران از شمال، جنوب، شرق و غرب تهران می‌دهد که در تمام ساعات شبانه‌روز بدون ورود به محدوده شهر تهران وارد شهرک شده و کالای خود را تخلیه و بارگیری کنند.

نوروزی در خصوص اهداف اصلی احداث این شهرک گفت: ساخت شهرک حمل و نقل ایجاد ارتباط نزدیک بین رانندگان و مدیران شرکت‌های حمل‌ و نقلی و تقویت آن در راستای اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای تشکیل شرکت های بزرگ مقیاس است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با بیان اینکه، مرکز مخابرات مختص به این شهرک ۳ هزار خط تلفن در اختیار دارد که قابلیت واگذاری تا ۴۰ خط به هر شرکت‌ را دارد، گفت: این خط‌ها به صورت وایرلس و با پیش‌شماره تهران هستند. همچنین با توجه به اینکه در کل کشور بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های حمل‌ از سیستم نرم‌افزار سبا برای ثبت بارنامه‌های خود استفاده می‌کنند پرسرعت‌ترین خط اینترنت به صورت مستقل برای شهرک فعال شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران خاطرنشان کرد: رانندگان، کارکنان حمل‌ و نقل، صاحبان کالا و دولت همه از این طرح منتفع می‌شوند.

نوروزی با بیان اینکه این شهرک دارای دو رمپ اختصاصی برای ورود و خروج کامیون‌ها به شهرک است که غیر از دسترسی آسان به آن، باعث جلوگیری از تصادفات احتمالی کامیون‌ها در اتوبان می‌شود، بیان داشت: با هماهنگی ها و مساعدت معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مقرر شد برای تقاطع غیر همسطح شهرک حمل و نقل ۵ میلیارد ریال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور استان تهران و الباقی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شود.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *