قائم مقام مديرکل حمل و نقل اتحاديه اروپا گفت: درخصوص حمل و نقل اتحاديه اروپا همواره کنار ايران خواهد بود و ادامه همکاري‌ها را اعلام مي‌کنم.
صبح امروز سمينار آموزشي «لجستيک و زنجيره حمل و نقل» با همکاري اداره کل حمل و نقل و اتحاديه اروپا در محل سازمان بنادر و دريانوردي برگزار شد که طي دو روز در بخش هاي مختلف اين کارگروه انجام خواهد گرفت.

در ابتداي اين سمينار ماجا باکران، قائم مقام مديرکل حمل و نقل اتحاديه اروپا و رئيس هيات اروپايي حاضر در اين سمينار ضمن تشکر از برگزاري اين نشست و دعوت صورت گرفته بابت شرکت در اين همايش ضمن اشاره به برخورد و رفتار مناسب مردم ايران اظهار داشت: در ابتدا بايد اشاره‌اي به خلاصه‌اي از چارچوب کار صورت گرفته داشته باشم و در اولين قسمت اعلام کنم که درخصوص حمل و نقل اتحاديه اروپا همواره کنار ايران خواهد بود و ادامه همکاري‌ها را اعلام مي‌کنم.

وي ادامه داد: در سال 2016 هياتي از اتحاديه اروپا به رهبري خانم موگريني به ايران سفر کرد که در اين حضور توافقات ارزشمندي در زمينه حمل و نقل در ابعاد شهري و هواپيمايي ايجاد شد و در اين همايش اجازه مي‌خواهم ضمن رساندن سلام و مراتب احترام آن هيات به دوستان‌مان در ايران حامل اين پيام باشم که همچنان در مسير همان توافقات حرکت کنيم.

باکران گفت: همان‌طور که مي‌دانيد 80 درصد حمل و نقل جهان از نظر حجم و ارزش از طريق دريا و توسط کشتي‌ها صورت مي‌گيرد و اين‌که در چه نقطه‌اي و کجا قرار داشته باشد، اهميت ندارد. اتحاديه اروپا و قاره اروپا در ادوار مختلف تاريخ از طريق دريا با قاره آسيا تجارت داشته است. به همين خاطر خواهان آن هستيم بين قاره اروپا و آسيا همچنان اين ارتباط برقرار و تلاش داشته باشيم اين موضوع به عنوان يک جريان همچنان ادامه داشته باشد.

وي افزود: ادامه اين جريان به لجستيک مي‌انجامد که در کنار اين مزيت حمل و نقل را رشد و به توسعه کشورها کمک خواهد کرد و در کنار آن منجر به پايداري اقتصادي و زيست‌محيطي نيز مي‌شود. به همين خاطر بايد امنيت را بالا ببريم و همان‌طور که مي‌دانيد اين موارد همگي در کانون فعاليت‌ها ما قرار دارد.

قائم مقام مديرکل حمل و نقل اتحاديه اروپا ادامه داد: در اين خصوص لازم است که زمينه را براي رقابت سالم و برابر ايجاد کنيم و در کنار آن بتوانيم با افزايش همکاري با کشورهاي مختلف شاهد نوين‌سازي و ارتقاء بنادر باشيم. به همين خاطر خوب است که بتوانيم در فعاليت‌هاي خودمان خودکارسازي را انجام و تبادل اطلاعات را داشته باشيم.

وي افزود: جهان در حال تحول بزرگي است و عصر ديجيتال را تجربه مي‌کنيم. به همين خاطر فعاليت‌ها در اين عرصه با نظارت بيشتري انجام مي‌گيرد و در حوزه دريايي هم بايد از اين عرصه به بهترين شکل بهره گرفته شود. اين تحولات بسيار سريع هستند و براي عقب نماندن بايد سريع حرکت کرد و با آن سازگار شد.

باکران با تاکيد بر اينکه تمرکز بالايي روي اين موارد از سوي اتحاديه اروپا و قاره اروپا صورت گرفته گفت: در اين فرصت و در اين همايش مي‌خواهيم جدا از تمرکز و صحبت روي اولويت‌هاي سياسي بين ايران و اتحاديه اروپا به‌طور خاص و تخصصي اطلاعات بين دو طرف تبادل شود و در کنار هم با اين چالش مواجه باشيم.

وي در پايان گفت: در همين زمينه از بخش خصوصي مي‌خواهيم که با بخش حاکميت و قانوگذار همراه باشد چرا که تلاش آن‌ها در تسريع فعاليت‌ها کمک شاياني خواهد بود.

منبع: پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *