با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان بوشهر بزرگراه گناوه-دیلم افتتاح و عملیات قطعه ده راه‌آهن شیراز-بوشهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، روزهای پایانی هفته گذشته، وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان‌های خوزستان و بوشهر از پروژه‌های راه و شهرسازی این استان‌ها بازدید کرد.

بزرگراه گناوه-دیلم به‌عنوان یکی از برنامه‌های این سفر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افتتاح شد.

 این بزرگراه در امتداد نوار کریدور ساحلی جنوب کشور به طول ۶۱ کیلومتر و عرض ۱۱ متر بااعتبار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال احداث‌شده است.

در اجرای این بزرگراه ۳۵۱هزار مترمربع خاک‌برداری، یک‌میلیون و ۱۱۶هزار مترمکعب خاک‌ریزی، ۱۶۱ هزار تن آسفالت، ۳۶هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن به‌کاررفته و دارای ۱۲۰ دستگاه آبرو و یک دستگاه پل خاص است.

توسعه و آبادانی زیرساخت‌های حیاتی و بالا بردن سطح ایمنی در نقل و انتقالات کشور، سهولت در حمل‌ونقل و جابه‌جایی، کاهش تصادف جاده‌ای، اشتغال‌زایی و جذب نیروی کار در منطقه، سهولت ارتباط شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه، دیلم و اهواز از عمده اهداف اجرای این پروژه است.

راه‌آهن شیراز-بوشهر ؛ خط ریلی ترانزیتی و استراتژیک

عملیات اجرایی قطعه ده راه‌آهن شیراز-بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی در روز پنجشنبه آغاز شد.

این خط ریلی به طول ۴۵٠ کیلومتر باهدف اتصال مرکز استان بوشهر به شبکه سراسری راه‌آهن و دسترسی ریلی به منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی آغازشده است.

عملیات اجرایی قطعه ده راه‌آهن شیراز-بوشهر به طول حدود ٢۶کیلومتر حدفاصل شهر کلمه و بوشهر امروز آغاز شد که هزینه برآورد شده برای احداث آن ٢هزار و ٣۴٣ میلیارد ریال است.

جابجایی ٣میلیون تن بار در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا ۶میلیون تن در ده سال، جابجایی ١میلیون نفر مسافر در سال اول بهره‌برداری و افزایش تا ٢میلیون نفر طی ١٠سال و رونق اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر ازجمله مزایای احداث این خط ریلی است.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *