برای شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در سال آتی بودجه‌ای معادل هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان لحاظ شده است که این رقم در بودجه سال جاری هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان محاسبه شده بود.

کاهش 11.6درصدی اعتبارات راه‌آهن در بودجه 98

در لایحه بودجه 98، بودجه پیشنهادی وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان‌های زیر مجموعه‌ با حدوداً هشت هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان 6.3 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، برای شرکت راه‌آهن نیز در سال آتی بودجه‌ای معادل هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان لحاظ شده است که این رقم در بودجه سال جاری هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان محاسبه شده بود. با این حساب بودجه پیشنهادی برای راه‌آهن در بودجه سال آینده 11.6 کاهش یافته است.

این در حالی است که بودجه شرکت ساخت زیربناهای حمل‌ونقل کشور در سال 98 معادل ۴۰۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به بودجه دو هزار و ۳۷۴ میلیارد تومانی سال ۹۶ حاکی از رشد بیش از ۴۲ درصدی در این بخش است. این شرکت سال گذشته در لایحه بودجه ۹۶ سهم چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داده بود اما در سال ۹۷ به حدود دو هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

در  بودجه 97 نیز اعتبارات مربوط به دو قسمت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور و شرکت راه‌آهن، مجموعا حدود 40درصد کاهش را نسبت به سال گذشته تجربه کرد. به‌طوری‌که اعتبارات راه‌آهن حدود 28درصد کاهش و اعتبارات مربوط به شرکت ساخت 55درصد کاهش داشته است.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *