کاهش ۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر

بر اساس آمار رسمی، تخلیه و بارگیری انواع کالا در بنادر کشور طی آذرماه امسال در مقایسه با آذر سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است.​

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، مطابق آمار سازمان بنادر و دریانوردی در آذرماه امسال ۸ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۷۸۲ تن انواع کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است. بر این اساس یک میلیون و ۲۷۲ هزار و ۸۶۸ تن کالای اساسی، ۵۸۸ هزار و ۱۰۴ تن کالای فلزی،  ۲ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۹۴ تن کالای ساختمانی و معدنی، ۵۴ هزار و ۷۱۹  تن ماشین‌آلات، وسایل نقلیه، قطعات یدکی و ابزارآلات، ۳۷۲ هزار و ۳۱۰ تن کود و مواد شیمیایی و ۱۲۹ هزار و ۶۱۷ تن منسوجات چرم، پوشاک، الیاف، کاغذ و چوب تخلیه و برگیری شده است.

همچنین ۱۰۳ هزار و ۹۵۲ تن خرده‌بار و متفرقه، ۹۳۲ هزار و۲۸۷ تن کالای کانتینری و ۳ میلیون و ۱۶۵هزار و ۳۳۱ تن فرآورده‌های نفتی تخلیه و بارگیری شد. این در حالی است که طی آذرماه سال گذشته ۱۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۱۵۳ تن انواع کالا تخلیه و بارگیری شده بود که حکایت از کاهش حدود ۳۱ درصدی دارد.

در بندر شهید رجایی در آذر امسال ۴ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۰۴ تن کالا تخلیه و بارگیری شده بود که در مقایسه با ماه مشابه سال ۹۶ بالغ بر ۳۱.۵ درصد کاهش یافته است.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *