مدیر پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان از افزایش پیشرفت فیزیکی راه‌آهن چابهار ـ زاهدان به ۳۸ درصد خبر داد.

پیشرفت ۳۸ درصدی راه‌آهن چابهار-زاهدان

مدیر پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان از افزایش پیشرفت فیزیکی راه‌آهن چابهار ـ زاهدان به ۳۸ درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم‌، محمدرضا رحمانی مدیر پروژه راه‌آهن چابهار – زاهدان گفت: عملیات اجرایی طرح راه‌آهن چابهار- زاهدان از اوایل سال ۱۳۹۳ توسط گروه تخصصی کربلا از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌ آغاز شد و تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت کلی داشته است.

وی افزود: هدف اصلی از ساخت این پروژه اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، پیوند کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی جنوب شرق کشور است.

گفتنی است در حوزه راه‌آهن، از مجموع ۳۹۸۵ کیلومتر احداث‌شده توسط قرارگاه حدود ۲۸۰۰ کیلومتر در دست اجرا و حدود ۱۱۸۵ کیلومتر خاتمه یافته است که از مهم‌ترین پروژه‌های قرارگاه در این حوزه می‌توان به راه‌آهن چابهار ـ زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر، راه‌آهن کرمانشاه ـ خسروی به طول ۳۳۰ کیلومتر، راه‌آهن گرگان ـ اینچه‌برون به طول ۱۱۰ کیلومتر و راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر اشاره کرد.

پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ قم ـ اصفهان با سرعت عملیاتی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت و در قالب ۲۲ ست قطار ۸ واگنه طراحی شده و قادر به جابه‌جایی ۱۶ میلیون مسافر در سال است.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *