مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری خانه معدن ایران، خواستار تشکیل تیمی برای مشخص شدن نیازهای حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و دریایی در کنار مشخص شدن آمارها و اولویت‌ها برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شد.

نیاز به  13 هزار کیلومتر زیرساخت ریلی برای توسعه معادن ایران

مدیرعامل سابق شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری خانه معدن ایران، خواستار تشکیل تیمی برای مشخص شدن نیازهای حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و دریایی در کنار مشخص شدن آمارها و اولویت‌ها برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از معدن ۲۴، اردشیر سعدمحمدی با بیان اینکه خارجی‌ها نیز در تعامل با بخش معدن ایران از مشخص نبودن نقشه راه کشورمان در این حوزه‌ها گلایه دارند، گفت: باید مشخص شود جابجایی انواع سنگ‌آهن، گندله، فولاد، زغال، سرب و روی و … قرار است با چه ظرفیت ریلی و جاده‌ای به انجام برسد.معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، گفت: برای توسعه معدن در افق ۱۴۰۴، نیازمند دست‌کم ۱۳ هزار کیلومتر زیرساخت حمل‌ونقل ریلی هستیم، درحالی‌که مجموع زیرساخت‌های ریلی کشور فقط ۱۲ هزار کیلومتر است.

او افزود: امروز اولویت‌های ما در بحث تولید طبقه بندی شده نیست و باید سیاستگذاری ها مکتوب و برای همه قابل رویت باشد برای نمونه در منطقه سنگان، ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندله خواهیم داشت اما تحقق این مهم نیازمند توسعه حمل‌ونقل در این منطقه به ۲۳ میلیون تن است.

سعدمحمدی ادامه داد: دستیابی به میزان تولیدهای موردنظر در معادن نیازمند توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل است اما سیاستگذاری‌ها برای حمل‌ونقل دریایی نیز تعیین تکلیف نشده و نیازمند تصمیم‌گیری‌های کلان است.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *