صادرات بیش از 90 هزار تن کالا از خط ریلی آستارا

مدیرکل گمرک آستارا از صادرات بیش از ۹۰ هزار تن کالا از طریق خط ریلی آستارا در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از صدا و سیما، رسول امیدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۴ هزار و ۵۲۹ تن کالا با هزار و ۴۵۳ واگن از خط آهن آستارا به روسیه ، گرجستان ، اوکراین و قزاقستان صادر و ۱۲۳ هزار و ۹۶۶ تن کالا با هزار و ۹۹۶ واگن از راه‌آهن آستارا وارد کشور شد.

او افزود : امسال ۱۲ هزار و ۷۶۱ تن کالا با ۱۸۶ واگن از بارانداز ریلی آستارا ترانزیت شد.

مدیرکل گمرک آستارا در ادامه به آمار واردات و صادرات از مرز زمینی آستارا اشاره کرد و گفت : در ۱۰ ماه منتهی به دی امسال، ۶۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۱۴ درصد و از لحاظ ارزش ۹۳ درصد بیشتراست.

امیدی گفت: امسال ۶ هزار و ۴۳۰ تن کالا به ارزش ۲۷ میلیون دلار امسال در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شد.

او همچنین گفت: در این مدت ۱۶۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار از گمرک آستارا از کشورهای روسیه ، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال ۱۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است ، اظهار کرد : میزان ترانزیت ورودی کالا در مقایسه با پارسال از نظر وزن ۷۳ درصد و ارزش ۳۷ درصد افزایش یافته است.

امیدی میزان ترانزیت خارجی خروجی را ۱۹۷ هزار تن کالا به ارزش ۹۴۷ میلیون دلار اعلام کرد و گفت : این کالاها از قاره‌های مختلف به جمهوری آذربایجان ، روسیه ، گرجستان و اوکراین ترانزیت شد.

منبع : پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *