رشد  180 درصدی ترانزیت ریلی در راه‌آهن جنوب شرق

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور(مستقر در زاهدان)گفت: میزان ترانزیت ریلی کالا از راه آهن جنوب شرق در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مجید ارجونی اظهار داشت: میزان ترانزیت کالا، فروردین ماه امسال در راه آهن جنوب شرق پنج هزار و ۴۵۶ تن بوده که نسبت به هزار و ۹۴۹ تن مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸۰ درصدی را نشان می دهد.

وی بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور پاکستان بوده است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق ادامه داد: همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر چتایی، برنج خوراکی و عمده کالاهای ترانزیتی شامل گوگرد، قیر و آهن آلات قراضه بوده است.

وی گفت: در فروردین ماه امسال ۱۷ هزار و ۶۶۵ تن کالا در راه آهن جنوب شرق تخلیه شده که نسبت به ۱۶ هزار و ۱۶۰ تن مدت مشابه پارسال رشد ۹ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان – تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و ۲ شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

سیستان و بلوچستان با ۲۰ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، بمپور، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

منبع: پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *