وزیر در جمع

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استراتژی‌های حوزه ریلی تاکید کرد: تولیدکنندگان لکوموتیو و واگن داخلی قرارداد خود با بهره‌برداران را به منظور بهره‌مندی از منابع تبصره ۱۸ قانون به منظور بهره‌مندی از منابع مالی منعقد کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در شرکت راه‌آهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زیرساخت‌ها به سمت اتصال استان‌ها به شبکه ریلی در حال حرکت است و دو پروژه ریلی قزوین – رشت و بستان‌آباد – میانه – تبریز تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: گام مهم دیگر افزایش ظرفیت ریل‌های موجود با دو خطه کردن است تا حجم جابه‌جایی بار از ۵۰ میلیون تن به ۱۰۰ میلیون تن افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استراتژی‌های حوزه حمل و نقل ریلی بیان داشت: استراتژی‌های ما شامل اتصال ریل به مراکز تولید بار، افزایش سرعت توسعه حمل و نقل ریلی حومه‌ای و استفاده از توان ساخت داخل در بخش لکوموتیو و واگن است.

اسلامی تصریح کرد: سازندگان لکوموتیو و واگن داخل کشور قراردادهای خود با بهره‌برداران را هرچه زودتر منعقد کنند تا بتوانیم از محل منابع تبصره ۱۸ منابع مالی لازم را در اختیار فعالان این حوزه قرار دهیم.

وی با بیان این که باید اقتصاد حمل و نقل با اقتصاد خانوار توسط سیاست‌های دولت تنظیم شود، گفت: چیزی که امروز وجود دارد عدم انطباق درآمد و هزینه در حمل و نقل ریلی است. لذا باید در کارگروه تخصصی بررسی نهایی انجام شود تا تدابیر لازم در هیات دولت و بودجه سال ۹۸ اتخاذ گردد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سیاست‌های افزایش سهم ترانزیت ریلی بیان کرد: کریدورهای اصلی که می‌توانند سهم ترانزیت کشور را افزایش دهند، خوشبختانه با محوریت ریل در دست اجرا قرار دارد که شامل کریدورهای شمالی – جنوبی و شرق به غرب می‌شوند.

اسلامی یکی از مهمترین پروژه‌های دولت را تکمیل کریدور شمال – جنوب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کریدور شمال – جنوب از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و علاوه بر تکمیل قطعه قزوین – رشت در پایان سال جاری امیدواریم عملیات اجرایی قطعه رشت – آستارا را نیز هرچه زودتر عملیاتی کنیم تا پس از تکمیل فعال شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: خطوط ریلی واقع در کریدورهای بین‌المللی شرایط اتصال به اروپا را فراهم می‌کند.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *