بنادر کانتینری

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از ۱۷۷ برابر شدن حجم ترانزیت غیرنفتی، رشد ۳۰ درصدی صادرات این کالاها و ترابری ۱۰.۶ میلیون نفرسفر در بنادر این جزیره طی ۱۰ماهه اخیر خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “علی اشتری” ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم طی دوره زمانی ده ماهه سال ۹۷ اظهار داشت: طی این مدت، پنج میلیون و ۸۵ هزار و ۳۶۵تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که از این رقم، چهار میلیون و ۹۸۶ هزار و ۶۱۵ تن مربوط به کالای غیر نفتی و ۹۸ هزارو ۷۵۰تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

افزایش ۳۰درصدی صادرات غیرنفتی

وی از صادرات و واردات ۲۱۹ هزار و ۴۵۳ تن کالای غیر نفتی در بنادر این جزیره طی مدت یاد شده سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۴۷ هزار و ۳۴۲ تن کالای صادراتی و ۷۲هزار و ۱۱۱ تن محموله وارداتی جابجا شد که در بخش صادرات غیرنفتی رشد ۳۰ درصدی را شاهد بودیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیر نفتی در بنادر این جزیره را بالغ بر ۴.۷میلیون تن و حجم کالاهای ترانشیپ شده را ۲۴هزار تن اعلام کرد.

۱۷۷برابر شدن حجم ترانزیت غیرنفتی

این مقام مسئول اظهار داشت: در ده ماهه سال جاری، چهار هزار و ۹۵۷ تن کالای غیرنفتی ترانزیت شد که همسنجی آن با عملکرد مدت مشابه سال گذشته(۲۸ تن)، نشانگر ۱۷۷ برابر شدن این بخش از عملیات بندری است.

وی اضافه کرد: علاوه براین، ۹۸هزار و ۷۵۰ تن فرآورده نفتی نیز از طریق بنادر جزیره قشم کابوتاژ شد.

رشد ۱۴ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خاطرنشان کرد: طی این مدت، ۷۴۰۷ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴درصدی داشته است.

ترابری ۱۰.۶میلیون نفر سفر طی ده ماه اخیر

اشتری همچنین با اشاره به کارنامه فعالیت های مسافری در جزیره قشم نیز گفت:  از آغاز امسال تا ابتدای بهمن ماه جاری، ترابری ۱۰میلیون و ۶۲۰هزار و ۷۶ نفر سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *