جلسه

مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی از دیدار وزیر راه و شهرسازی با معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان خبر داد و گفت: در این دیدار دو طرف بر توسعه همکاری‌ در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و همچنین ترانزیت تاکید کردند.

تیمور بشیر گنبدی، مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه، از دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان خبر داد و گفت: آقای مهندس اسلامی امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ با آقای مختار تیول بردی، معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار کرد و دو طرف پیرامون توسعه همکاری‌های مهم و راهبردی حمل‌ونقل و ترانزیت دو جانبه و منطقه‌ای با یکدیگر مذاکره کردند.

وی افزود: طرف قزاق در این دیدار تاکید کرد که بر سیاست خارجی مثبت و سازنده قدیمی خود اصرار دارد و هیچ تغییری در سیاست خارجی این کشور رخ نخواهد داد. همچنین دو طرف بر توسعه همکاری حمل‌ونقل منطقه‌ای و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند.

بشیر گنبدی با اشاره به اینکه سطح همکاری‌های ریلی دو کشور مناسب است، گفت: همینطور در حوزه های مختلف حمل و نقل، به ویژه در مورد کاهش زمان صدور روادید و افزایش دوزبولاق و پروانه تردد بین دو کشور، همکاری بیشتر دو طرف در تعرفه های ریلی،  رونق و تسریع حمل و نقل ریلی و اتصال شبکه‌های ملی به شبکه‌های منطقه‌ای دو کشور و همینطور مساله همکاری‌های دو کشور در تسهیلات و تخفیفات کالاهای ترانزیتی قزاقی از بنادر جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو های سازنده‌ای بین دو طرف مبادله شد.

وی با اشاره به تاکید دو طرف بر برگزاری کمییون مشترک اقتصادی به عنوان موتور مجرکه در روابط تجاری طرفین، ادامه داد: در این نشست همچنین امور مربوط به برقراری پرواز، استفاده از کشتی‌های رورو در دریای خزر و گسترش مناسبات جاده‌ای مطرح و مقرر به پیگیری طرفین شد.

مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی در انتها گفت: در این دیدار طرف ایرانی از همکاری‌های قزاقستان با ایران در دریای خزر و حوزه اوراسیا تشکر کرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *