به دنبال افزایش سهم بار ریلی از دو بندر شهیدرجایی و شهیدباهنر هستیم

قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای انتخاب مدیرکل راه‌آهن هرمزگان ملاحظاتی داشتیم، تصریح کرد: نمی‌خواستیم برای استانی مهم همچون هرمزگان از معاونین اداره کل‌های استانی بهره ببریم و به دنبال فردی باتجربه از بین مدیران کل استانی بودیم که قرعه بنام آقای ماسوری افتاد.

‌به گزارش ایسنا، ‌حسین عاشوری ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه‌آهن هرمزگان، افزود: در این مکان همه جمع شده‌اند تا از خدمات پنج‌ساله آقای پور فخری مدیرکل سابق راه‌آهن هرمزگان تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه اهمیت راه‌آهن هرمزگان به دلیل موقعیت مهمش و جایگاه ویژه‌ای در جابجایی بار و مسافر، است، خاطرنشان کرد: هرمزگان از جایگاه ترانزیتی ویژه‌ای برخوردار است که این موضوع باعث شده تا نگاه ویژه‌ای از سوی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن شود.

عاشوری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ترانزیت در کشور مبدأ یا مقصد آن بندرعباس است، اضافه کرد: بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر سهم قابل‌توجهی در جابجایی کالا را در اختیار دارند و در تلاشیم تا بتوانیم سهم بار ریلی از این دو بندر مهم را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته سهم بار ریلی در هرمزگان از ۷ درصد به ۲۷ درصد رساندیم، افزود: هنوز با برنامه تعیین‌شده فاصله داریم و باید تلاش خود را به رسیدن به سهم ۴۵ درصدی فاصله داریم.

قائم‌مقام مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کارنامه پورفخری در راه‌آهن هرمزگان ستودنی و افتخارآمیز است، اضافه کرد: وی از سه ماه گذشته خود تقاضای بازنشستگی کرده بود اما راه‌آهن بنا بر تغییر نداشت تا به اصرار وی مجبور به قبول بازنشستگی و انتخاب فرد جایگزین شدیم.

وی با بیان اینکه برای انتخاب فرد جایگزین ملاحظاتی داشتیم، تصریح کرد: نمی‌خواستیم برای استانی مهم همچون هرمزگان از معاونین اداره کل‌های استانی بهره ببریم و به دنبال فردی باتجربه از بین مدیران کل استانی بودیم که قرعه بنام آقای ماسوری افتاد.

عاشوری با اشاره به اینکه در جلسه مشترک با استاندار هرمزگان ضمن معارفه مدیرکل جدید راه‌آهن هرمزگان شاهد حمایت‌های استاندار از توسعه بخش ریلی در هرمزگان بودم، اظهار کرد: استاندار هرمزگان دید مناسبی به توسعه حوزه ریلی و تأکید بر مشارکت بخش خصوصی در این زمینه داشت.

وی با بیان اینکه به‌واقع عملکرد و آمارها نشان‌دهنده تلاش بی‌وقفه پورفخری در اداره کل راه‌آهن هرمزگان است، عنوان کرد: ماسوری فردی فعال‌تر در حوزه عمرانی است و امیدوارم ازاین‌پس شاهد افزایش عملکرد هرمزگان در بخش توسعه پروژه‌های عمرانی باشیم.

منبع : پایگاه خبری ریل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *