معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: طرح تطبیقی چابهار در کابینه جمهوری اسلامی افغانستان در حال بررسی نهایی است و برای اولین بار صادرات این کشور از طریق بندر چابنهایی عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های حمل بار بندر شهید بهشتی بوشهر و افتتاح و بهره‌برداری چند طرح در این بندر، امام محمد وریماچ، معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در بازدید از تجهیزات استراتژیک بندری چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بندر چابهار ایران کشور افغانستان یکی از شرکای بالقوه ایران است و ما برنامه‌هایی در این خصوص مدنظر و در دست اقدام داریم.

وی اظهار کرد: به زودی طرح تطبیقی چابهار از سوی افغانستان در کابینه دولت ارائه و نهایی خواهد شد و در این خصوص امیدواریم که کابینه جمهوری اسلامی کشورمان با شتابی بالا این برنامه را تصویب کند تا شکل اجرایی به خودش بگیرد.

وی تصریح کرد: بحث‌های چابهار در این اواخر بسیار جدی شده و شاهد هستیم برای اولین بار صادرات افغانستان از طریق بندر چابهار عملیاتی شده است. در این راستا حدود ۷۵۰ تن حبوبات و سنگ‌های قیمتی برای صادرات به هندوستان وارد بندر چابهار شده است. 

معاون وزیر حمل ونقل افغانستان تاکید کرد: این مسئله نشان دهنده علاقه‌مندی و جدیت افغانستان برای استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار دارد. در این خصوص مذاکراتی با بانک جهانی داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم برای راه‌آهن خواف-هرات منابع مالی دریافت کنیم.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *