افزایش 70 درصدی تردد قطارهای باری

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن، با اشاره به اهمیت افزایش تردد قطارهای برنامه ای در خطوط ریلی کشور، گفت: برای تسهیل جابه‌جایی بار در شبکه تردد قطارهای باری برنامه ای به ۷۰ در صد افزایش می یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی همزمان در نخستین روز هفته ایمنی در راه آهن در شورای هماهنگی مدیران راه آهن افزود: هم اکنون ۴۰ درصد قطارهای باری در خطوط ریلی کشور برنامه ای است و درصدد هستیم که تعداد آن تا پایان سال جاری به ۷۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه عملی شدن شاخص های درآمدی راه آهن به خصوص در بخش بار، از اولویت های راه آهن در سال جاری است، گفت: توجه به ارتقا درآمد، شاخص درآمد در کنار تن کیلومتر ، میزان تناژ و بارگیری و تخلیه از مهم ترین اولویت های راه آهن در سال جاری است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید دانش و تجربه کارکنان باسابقه راه آهن به جوانان متخصص منتقل شود تا در آینده شاهد موفقیت های بیشتری در عرصه صنعت حمل ونقل ریلی کشور باشیم، تصریح کرد: گزارش ارزشمندی که از سوی ۱۲ گروه کارشناسی راه آهن پس از جاری شدن سیل منتشر شد، نشان داد که بسیاری از واقعیت ها و راهکارهای حل مشکل در شبکه که از سوی همکاران متخصص ما ارایه شده بود نتایج خوبی داشته است.

مدیرعامل راه آهن بر تسهیل امور و کاهش بوروکراسی سازمانی تاکید کرد و گفت: این موضوع باعث افزایش سرعت عمل و چابکسازی فرآینده ها شده و ارزش زحمات همکاران در طول شبکه را بیش از پیش نشان خواهد داد.

ایمنی برند، شعار و تابلو راه آهن

مدیر عامل راه آهن ایمنی را  برند، شعار و تابلو این شرکت عنوان کرد  و گفت : ویترین راه آهن خدمات مسافری ارائه شده به مردم عزیز کشورمان است، اما پایه و اساس این خدمت، ایمنی است و به همین دلیل باید این حوزه به جد مورد توجه مدیران قرار گیرد، نظارت ها در آن افزایش یافته و با ارتقای ایمنی و آسایش و استفاده از ظرفیت ایستگاه ها سرویس دهی مطلوب به مردم شریف کشورمان افزایش یابد .

رسولی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد مزیت های رقابتی برای حمل و نقل ریلی ، توجه به این امر را از برنامه های پیش روی راه آهن دانست و افزود: افزایش ۳۰ درصدی قطارهای برنامه ای، شناسایی مراکز بار و اتصال ان به شبکه سراسری ریلی، افزایش ظرفیت های تخلیه و بارگیری در پایانه های باری و ایجاد مراکز لجستیکی از اهم برنامه های پیش روی ما است .

وی خواستار بهره گیری از تجربیات مناطق مختلف در حوزه بازرگانی راه آهن شد و اضافه کرد: مدیران مشورت را در دستور کار خود قرار دهند چرا که روابط نزدیک و صمیمیت موجود بین کارکنان و مدیران راه آهن در همه حوزه ها سرمایه است و باید از این سرمایه در جهت منافع راه آهن و ارتقاء ظرفیت های موجود استفاده کرد .

مدیرعامل راه آهن با یاد آوری اینکه هر ماه یک خبر خوش از راه آهن اعلام می کنیم، تصریح کرد: مثبت اندیشی و نگاه به توانمندی ها حاصل توسعه این ایده در بدنه شرکت خواهد بود.

خدمات مطلوب ، آراستگی و بیان خوب به مسافران ریلی در اولویت است

رسولی سال ۹۸ را سال فرصت ها خواند و گفت: حضور سرمایه عظیم ، منابع انسانی متخصص و متعهد در راه آهن، مسئولیت ما را در مقابل این سرمایه ها افزایش می دهد .

وی همچنین با تاکید بر ویژگی های مدیریت سازمانهای هوشمند از مدیران حاضر در جلسه خواست تا علاوه بر خواسته های تصریحی به خواسته های تلویحی همکاران نیز توجه و به نکاتی چون جدی گرفتن همکاران ، احترام و اعتماد به همکاران و تلاش برای ارتقاء  شان و منزلت کارکنان و تفویض اختیار توجه کنند چرا که پایه ایمنی، درآمد و اقتصاد راه آهن، به روحیه همکاران ارتباط مستقیم دارد .

رسولی در ادامه با  اشاره  به  اینکه آراستگی و برخورد خوب با مسافران ریلی موجب استفاده بیشتر مردم از خدمات ریلی و رضایتمندی بیشتر مردم خواهد شد باره مسئولیم و باید تمام بخش هایی که با مردم و حوزه سرمایه گذاری و بخش های غیر دولتی ارتباط دارند، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

منبع: پایگاه خبری تین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *